Umowy na usługi dostawy wody i odbioru ścieków– zawarcie umowy ze ZWiK lub rozwiązanie umowy
→ Chcesz przyłączyć się do lokalnej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej?
→ Potrzebujesz podpisać z nami umowę?
→ A może sprzedajesz swoją nieruchomość i musisz zakończyć z nami współpracę?
1. ZAWARCIE UMOWY – ZŁÓŻ WNIOSEK!
→ Po dokonaniu przez naszego Inspektora Nadzoru odbioru budowy przyłącza wod/kan, Inspektor odbierze od Państwa wniosek o zawarcie umowy
✅ do wniosku dołącz kopię aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości np.: numer księgi wieczystej, odpis aktu notarialnego, umowa najmu, umowa dzierżawy itp.
→ Zawarcie umowy – kiedy?
Umowę o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków zawieramy w przypadku:
✅ Nabycia nieruchomości, która jest podłączona do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej
✅ Wybudowania nowego przyłącza wodociągowego i/lub kanalizacyjnego do nieruchomości
✅ Zawarcia umowy najmu, dzierżawy lub innej dot. nieruchomości, która jest podłączona do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej
Pobierz WNIOSEK O ZAWARCIE UMOWY o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzenie ścieków
Tutaj wzór jak uzupełnić wniosek o zawarcie umowy
2. ROZWIĄZANIE UMOWY
→ Rozwiązanie umowy- kiedy?
Umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków rozwiązujemy w przypadku:
✅ Sprzedaży nieruchomości
✅ Utraty dotychczasowego tytułu prawnego do nieruchomości, która jest podłączona do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej i na którą podpisana jest umowa.
Pobierz WNIOSEK O ROZWIĄZANIE UMOWY o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzania ścieków.
Tutaj wzór jak uzupełnić wniosek o rozwiązanie umowy
3. PRZEPISANIE UMOWY NA NOWEGO WŁAŚCICIELA NIERUCHOMOŚCI
→ jakie dokumenty?
✅ złóż wniosek o rozwiązanie umowy (były właściciel)
✅ złóż wniosek o zawarcie nowej umowy (nowy właściciel)
✅ do wniosku dołącz kopię protokołu zdawczo-odbiorczego podającego wskazanie wszystkich wodomierzy w dniu przekazania nieruchomości (protokół można spisać odręcznie)
4. GDZIE I JAK SKŁADAĆ DOKUMENTY?
Wybierz dogodny dla siebie sposób wysyłki dokumentów: e-mail, pocztą, osobiście, a może wolisz przez e -BOK?
Wszystkie wnioski można składać za pośrednictwem:
✅ NA MAILA, wyślij skan dokumentów na e-mail: bok@zwik-grodzisk.pl
✅ POCZTĄ, wyślij dokumenty na adres Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o.,
ul. Cegielniana 4, 05-825 Grodzisk Mazowiecki (z dopiskiem Biuro Obsługi Klienta).
✅ DOSTARCZENIE OSOBISTE: ul. Cegielniana 4 w Grodzisku Mazowieckim
- do Biura Obsługi Klienta
- do skrzynki przy portierni czynnej 24h,
✅ ELEKTRONICZNIE E-BOK
UMOWA PRZEDWSTĘPNA – co to takiego?
W celu ustalenia faktycznego zainteresowania mieszkańców budową sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej wysyłamy do Państwa Umowę Przedwstępną. Uzyskane w ten sposób potwierdzenie zainteresowania jest dla nas podstawą do wprowadzenia inwestycji do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego. Umowę możemy wysyłać do Państwa pocztą lub e-mail w formie elektronicznej.
Potrzebujesz umowę przedwstępną?
✅ Napisz do nas bok@zwik-grodzisk.pl
✅ Umowę należy uzupełnić, parafować każdą stronę i podpisać w dwóch egzemplarzach
✅ Następnie należy umowę dostarczyć do naszej Spółki: osobiście, listownie lub wrzucić do skrzynki zlokalizowanej przy naszej portierni (dostęp do skrzynki 7 dni/ 24 h).
Jeden egzemplarz umowy podpisany z naszej strony odeślemy do Państwa listownie.
Jak uzupełnić Umowę Przedwstępną
1) Sprawdzić poprawność danych: Imię nazwisko, nr ew. działki
2) Wprowadzić: Pesel, adres zamieszkania i adres korespondencyjny
|
zaznaczyć właściwą opcję w pytaniu o wykonanie odcinka przyłącza w granicach pasa drogowego:
✅ wybudowania odcinka przewodu kanalizacji ciśnieniowej zlokalizowanego w granicach pasa drogowego własnym staraniem i na własny koszt
zaznaczamy wówczas gdy Państwa wykonawca przyłącza zamierza również wykonać odcinek w granicach pasa drogowego
✅ nabycia od ZWIK odcinka przewodu kanalizacji ciśnieniowej zlokalizowanego w granicach pasa drogowego w cenie równej kosztowi wytworzenia, powiększonej o obowiązującą stawkę podatku VAT
zaznaczamy wówczas gdy decydujecie się Państwo aby Zwik wykonał zejście w pasie progowym do Państwa posesji
|
zaznaczyć właściwą opcję przy pytaniu o zasilanie przepompowni:
✅ zasilanie prądem jednofazowym (za zgoda ZWIK)*
zaznaczacie Państwo gdy posiadacie tylko prąd z napięciem 230V
✅ zasilanie prądem trójfazowym*
zaznaczacie Państwo gdy posiadacie siłę- napięcie 230/400V
w umowach dotyczących działek niezabudowanych spotkacie się z pytaniem o termin w jakim po zakończeniu budowy sieci wod/kan jesteście Państwo w stanie przyłączyć nieruchomość
✅ 1 roku od otrzymania informacji, o której mowa w § 4 ust 1
✅ 2 lat od otrzymania informacji, o której mowa w § 4 ust 1
✅ 3 lat od otrzymania informacji, o której mowa w § 4 ust 1
→ Proszę nie zapomnieć o wypełnieniu dołączonego świadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością.
→ Jeśli jest jeden właściciel: uzupełnić , podkreślić własność i podpisać. Jeśli jest więcej niż jeden właściciel proszę zaznaczyć współwłasność i wymienić współwłaścicieli. Podpisać muszą się wszyscy współwłaściciele.
Wodomierze główne
Wodomierze główne stanowią własność ZWIK i montowane są wyłącznie przez pracowników/ współpracowników ZWIK po:
✅ wykonaniu przyłącza wodnego
✅ podpisaniu umowy na dostawę wody (wodomierze główne nie są montowane w nieruchomościach, z którymi nie mamy zawartej umowy)
✅ w trakcie podpisywania umowy ustalimy termin montażu wodomierza
Wymiana wodomierza głównego
Wymiana wodomierza głównego następuje po upływie terminu legalizacji. Każdy licznik posiada legalizację ważną 5 lat. Wymiana może być dokonana tylko i wyłącznie przez przedstawiciela ZWIK
✅ nieodpłatnie – w ramach legalizacji
✅ odpłatnie – po stwierdzeniu zewnętrznego uszkodzenia wodomierza.
→ w celu umówienia terminu wymiany wodomierza głównego nasi pracownicy/ współpracownicy będą się z Państwem kontaktować telefonicznie/ sms/ zostawiając ulotkę
Wodomierze ogrodowe
Wodomierze ogrodowe stanowią własność Mieszkańca
✅ montaż wodomierza ogrodowego należy zgłosić do ZWIK
Wymiana wodomierza ogrodowego
Wymiana wodomierza ogrodowego następuje po upływie terminu legalizacji. Każdy licznik posiada legalizację ważną 5 lat.
→ wodomierz ogrodowy można kupić:
✅ w ZWIK (kupowane u nas wodomierze posiadają nakładkę radiową umożliwiającą zdalny odczyt wskazań wodomierza)
✅ w sklepie hydraulicznym
→ wymiana wodomierza ogrodowego może być wykonana przez:
✅ hydraulika
✅ ZWIK (wymianę wodomierza można zlecić nam telefonicznie lub osobiście)
Rozliczanie usług dostawy wody i odprowadzania ścieków
✅ faktury wystawiane są w oparciu o wskazania wodomierza, jeżeli nie posiadamy tej informacji wystawiamy faktury, których wysokość obliczana jest na podstawie znanych historycznie zużyć
✅ faktury wystawiamy w okresach co 3 miesiące – nie częściej niż raz w miesiącu
✅ jeżeli chcesz otrzymywać fakturę co miesiąc możesz samodzielnie odczytać stan wodomierza i zgłosić do Biura Obsługi Klienta (podajemy tylko czarne cyfry)
JAK I GDZIE PODAĆ STAN WODOMIERZA?
1. Wyślij e-mail: bok@zwik-grodzisk.pl
2. Wyślij na E-BOK
2. Wyślij sms na nr 732 077 781 w treści sms należy wpisać:
nr nabywcy#wskazanie wodomierza głównego#wskazanie wodomierza ogrodowego
*nr nabywcy widoczny jest w lewym górnym rogu faktury