Podlicznik do rozliczania wody bezpowrotnie zużytej (podlicznik ogrodowy)

Czasami część pobranej wody jest zużywana bezpowrotnie np. do podlewania ogrodów czyli nie jest odprowadzana do kanalizacji jako ścieki. Jednak wodomierz wskaże zużycie wody. Inkasent, a raczej wystawiony przez ZWiK rachunek podliczy nas nie tylko za zużytą wodę, ale również za odprowadzone ścieki. Warto, więc zastanowić się nad założeniem drugiego wodomierza. Poniesiemy wówczas koszty ewentualnego rozdziału instalacji wodociągowej oraz koszty zakupu dodatkowego wodomierza. Ale to inwestycja jednorazowa. Można w ten sposób zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt złotych.

Jak zamontować dodatkowy licznik ogrodowy?

Licznik ogrodowy montujemy na instalacji wewnętrznej jako podlicznik wodomierza głównego. Wodomierz – podlicznik powinien być umieszczony bezpośrednio przy ścianie zewnętrznej, za którą znajduje się zawór czerpalny do podlewania lub w studzience wodomierzowej usytuowanej na terenie ogrodu. Niedozwolone jest wykonywanie odgałęzień lub montowanie punktów czerpalnych na odcinku instalacji pomiędzy wodomierzem, a punktem czerpalnym.
Po zamontowaniu licznika ogrodowego należy zgłosić się do ZWiK celem złożenia wniosku o uwzględnienie jego wskazań w ogólnym rozliczeniu. Do zgłoszenia konieczne będzie podanie wskazań obu wodomierzy. Po złożeniu wniosku, po telefonicznym ustaleniu terminu, przyjeżdża do nas serwisant ZWiK celem zaplombowania licznika.

Korzyści z montażu wodomierza wody bezpowrotnie zużytej:
  • niższe wartości faktur, spowodowane zmianą sposobu rozliczeń z tytułu dostawy wody i odbioru ścieków,
  • możliwość dokładnej kontroli ilości pobranej wody i odprowadzonych ścieków
Koszty, konieczne do poniesienia:
  • koszt zakupu wodomierza posiadającego ważną cechę legalizacyjną (ważność legalizacji wodomierzy to 5 lat)
  • koszt materiału i robocizny związany z montażem wodomierza
  • wskazania wodomierzy ogrodowych po utracie cech legalizacji (w praktyce starszych niż 5 lat) nie mogą stanowić podstawy do pomniejszania wysokości opłat za ścieki odprowadzone z terenu posesji

 

05-827 Grodzisk Mazowiecki
ul.Cegielniana 4

tel. +48 22 724 30 36
fax +48 22 724 11 29
napisz do nas: kliknij

Biuro Obsługi Klienta
pon., czw., pt.: 8.00-15.00
wt.: 10.00-17.30, śr.: 8.00-13.00

btn maps

stan wodomierza

awarie_i_remonty

pwk img